Aby poprawić turystyczny wizerunek Egiptu i wyjść naprzeciw oczekiwaniom turystów, Egipskie Stowarzyszenie Biur Podróży (ETAA) uruchomiło nową infolinię - 19654, umożliwiającą turystom składanie skarg i przedstawianie sugestii. Jest to ruch zgodny z oczekiwaniami Ministerstwa Turystyki i Starożytności, które chce, aby osoby przybywające do Egiptu miały najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych tam usług turystycznych. Infolinia ma służyć jako narzędzie do szybkiego rozwiązywania problemów turystów i działa 24 godziny na dobę.
Mogą z niej korzystać zarówno miejscowi turyści, jak i przybysze z zagranicy. Wiceminister Turystyki i Starożytności, Ghada Shalaby, zapewnia, że wszelkie problemy zgłaszane przez turystów będą niezwłocznie rozwiązywane.
Dane kontaktowe infolinii mają być udostępniane w widocznych miejscach we wszystkich hotelach, biurach podróży i miejscach archeologicznych. Turyści mogą korzystać z infolinii również wówczas gdy chcą otrzymać ważne informacje, czy też mają obawy dotyczące swojego pobytu.
Trzeba pamiętać, że turystyka w Egipcie nadal się odbudowuje po zapaści spowodowanej przez pandemię.
Ministerstwo Turystyki i Starożytności robi więc wszystko, aby Egipt miał dobrą markę, a osoby tu przybywające czuły się bezpiecznie i miały komfortową obsługę. Infolinia pod numerem 19654 została uruchomiona pod koniec 2021 roku, wcześniej jednak zajmowała się rozwiązywaniem problemów turystów dotyczących szczepień i pandemii Covid-19, a później sytuacją związaną z napaścią Rosji na Ukrainę. Poprzednia infolinia działała 12 godzin dziennie, a skargi można było wysyłać głównie poprzez SMS-y. Teraz ma być dostępna całą dobę i obsługiwać turystów w języku arabskim, angielskim oraz rosyjskim.
Informację o niej dostanie każdy już na lotnisku w SMS, który przychodzi od operatora. Uruchomiony został też adres mailowy tourist@mota.gov.eg, gdzie również można napisać o zaistniałym problemie.