Uczestnicy charytatywnego wyzwania przez 36 godzin prowadzili stream, grając w tak popularne tytuły jak „PlayerUnknown’s Battlegrounds”, „Fortnite”, „Counter Strike: Global Offensive” czy „Leaque of Legends”. Zmagali się przed ekranami komputerów w warszawskim studiu, swoich domach lub nawet garażach – wszystko można było na bieżąco oglądać podczas internetowej transmisji.
Wielka mobilizacji fanów wirtualnej rozrywki
W inicjatywie wzięli udział gracze i znani YouTuberzy, m.in. inetkoxTV, Izak i Pasha Biceps, którzy szczególnie przyczynili się do tak imponujących wyników zbiórki, a także reZigiusz, Nervarien czy Wonziu.
Nie zabrakło również członków esportowych drużyn - PRIDE, Team Kinguin i AGO Gaming. Wszyscy przez cały czas namawiali widzów, by zarejestrowali się w bazie potencjalnych dawców szpiku kostnego i wpłacali darowizny na rzecz Fundacji DKMS. Szuka ona Dawców dla swoich Pacjentów, potrzebujących przeszczepienia komórek macierzystych szpiku. W warszawskim studiu do wsparcia tych osób gorąco nawoływał także Wojciech „Łozo” Łozowski, były wokalista grupy Afromental – sam zagrał w „Rocket League”.
Świat elektronicznej rozrywki to przecież ogromne pole do popisu dla wyobraźni, co zaprezentowała ekspertka od makijażu i YouTuberka Dorota’s Freaks. Upodobniła niektórych graczy ze studia do postaci ze znanych gier, dbając o wyjątkowy klimat całego wydarzenia.
Internauci nie zawiedli
Była to kolejna odsłona charytatywnej akcji firmy NVIDIA z graczami i YouTuberami w rolach głównych. Rok temu uczestnicy wydarzenia grali dla Przylądka Nadziei, zaś dwa lata temu inicjatywa rozgrywała się dla podopiecznych Kliniki Budzik, walczącej o wybudzanie dzieci w śpiączce.
- Miło nam, że już po raz trzeci udało się zorganizować akcję charytatywną, która spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. Tym razem dzięki hojności graczy zebraliśmy około 80 000 złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie Fundacji DKMS. Ale zależało nam przede wszystkim na uświadomieniu jak największej liczbie internautów, jak ważna jest kwestia rejestracji potencjalnych dawców szpiku – mówi Hanna Leśniorowska, Marketing Manager Central Eastern Europe z firmy NVIDIA.
Zebrana kwota przeszła oczekiwania organizatorów. - To oznacza dla nas możliwość rejestracji 444 nowych potencjalnych Dawców. Na świecie co 10 minut nowotwór krwi odbiera komuś życie. Rejestrując nowych potencjalnych Dawców będziemy w stanie sprawić, by tych tragicznych historii było coraz mniej – tłumaczy Michał Babicz z Fundacji DKMS. - W trakcie weekendu zarejestrowaliśmy prawie 1000 nowych potencjalnych Dawców. Stream na pewno znacząco przyczynił się do osiągnięcia tego świetnego wyniku – dodaje.
Wpłat na rzecz fundacji można dokonywać na stronie https://www.dkms.pl/pl/przekaz-darowizne. Tam także można zapisać się do bazy potencjalnych dawców szpiku.